Lunch in Blijdorp

27 jul
giraffe

mooie vlakverdeling van de giraffe

 

Zaterdag heb ik van GJ een seizoenskaart gekregen van Blijdorp. Leuk! Nooit geweten dat hij zo into animals is. We zijn 3 weken geleden naar het Dolfinarium geweest en toen hij een half uur naar de video van de aangespoelde white killer whale Morgan keek voelde ik nattigheid.

We zijn nu twee keer geweest, nog 1 keer en de kosten zijn eruit. Ik moet zeggen dat ik veel lol heb. Het is fantastisch om alle dieren uit de verschillende continenten bij elkaar te zien op een stukje in Nederland. En dat is ook direct het zielige, de hokken zijn klein, ze kunnen niet lekker bewegen. De beesten horen te rennen op de steppe en te baderen in een modderige rivier in Afrika of te vliegen boven de rotsen van een praire

Maar er is nog iets wat mij dwars zit. Ik vind het heerlijk om buiten de deur te eten, maar wat zij daar serveren in het park kan mij totaal niet bekoren. De stokbroodjes kaas zijn te koud, de frikandellen te vet, de broodjes unox worst vind ik niet gepast in de zomer en friet uit een kartonnen bekertje met een klodder vette mayo erop, no thank you. Ik verlang gewoon naar een krentebol met kaas uit een plastic zakje. GJ vind dat ik me aanstel, niet zeuren, sprak hij. Je ziet dat veel in de dierentuin, hele gezinnen met combat korte broeken, een polo, sandalen en een Nomad rugzak met daarin plastic zakjes met broodjes en pakjes drinken. Soms nog snoepjes en natte doekjes om de handen af te vegen. Die mensen zitten vaak op onbegrijpelijke plekken, onder de spoortunnel  bijvoorbeeld of bij de krokodillen waar de temparatuur boven de dertig graden is. Waarom niet op een bankje uitkijkend op aapjes, zeeotters of de giraffen met hun mooie vlakverdeling.

GJ vind dat ik mij aanstel, maar nu ik mijn maag nog voel van het broodje gehakt wat ik om 12.30 heb gegeten vind ik dat ik een punt heb. Wij hebben vanmiddag voor Euro 16 gegeten en het was niet eens lekker.  Dat kan anders zonder de Nomad rugzak en de gezonheidsandalen. Jeroen help mij en los dit probleem voor mij op. Jij bedenkt de lunch, dan ga ik op zoek hoe ik dat op een normale manier mee de dierentuin in kan nemen. Wellicht kunnen we een keer samen, je krijgt 25% korting wanneer je met me mee gaat!

Plaats een reactie